Veelgestelde vragen
Waar kan ik een Hide & Stitches bestellen?
Ik kan een product niet vinden bij een verkooppunt of webshop.
Het kan voorkomen dat een product (tijdelijk) uitverkocht is bij een Hide & Stitches verkooppunt. Bij webshops ben je er snel achter of het product op voorraad is, maar bij de fysieke winkels is dat lastiger. Of je moet heel Nederland door crossen ;-) … Niet nodig hoor! Wij helpen je verder. Dus kom je er online niet uit? Neem contact met ons op, dan kijken wij met je mee, op zoek naar een verkooppunt die jouw tas wél op voorraad heeft!
Kan ik een artikel retourneren?
Net als dat wij zelf geen producten verkopen, nemen wij zelf ook geen consumenten retouren aan. Om een artikel te retourneren, kan je het beste contact opnemen met het verkooppunt van jouw aankoop. Jammer dat je erover denkt om een Hide & Stitches retour te sturen. Laat je ons weten wat de reden is? Jouw feedback gebruiken we om onze collecties nog beter te maken!
Wat is de garantie op Hide & Stitches producten?
Bij het ontwikkelen van onze collecties hanteren we hoge kwaliteitseisen. Dat is een garantie op zich natuurlijk ;-) Mocht er toch een productiefout aan jouw Hide & Stitches te zien zijn, heb je recht op 1 jaar garantie. Is de garantietermijn verlopen? Dan adviseren we je om contact op te nemen met het verkooppunt. Zij helpen je verder, zodat jij hopelijk weer zo snel mogelijk plezier hebt van je Hide & Stitches. Natuurlijk mag je ons ook altijd een bericht sturen voor tips.
Waar wordt mijn Hide & Stitches gemaakt?
Dat is een belangrijke vraag. Alle producten van Hide & Stitches zijn in India gemaakt. Nadat wij in Nederland de collectie hebben ontworpen, worden ze in onze eigen fabriek of een partner fabriek geproduceerd. Doordat Hide & Stitches onderdeel is van een grotere partner in lederwaren kan er veel toezicht zijn op de arbeids- en milieuomstandigheden van de fabrieken. We vinden het belangrijk dat onze producten onder goede en eerlijke omstandigheden ontstaan. Daarom is het merendeel van de fabrieken volgens de SA8000-norm gecertificeerd en hebben ze een Leather Working Group status. De fabrieken waar dit nog niet het geval is, zijn bezig om dit certificaat te behalen. Op de pagina ‘verantwoord produceren’ houden we je op de hoogte over de fabrieken.
Huh, mijn tas is incompleet!
Oeps, dat hoort natuurlijk niet. Laat ons weten wat je mist. Dan lossen wij het zo snel mogelijk voor je op.Mijn Hide & Stitches is kapot :(
Ai, dat is niet leuk. Valt je aankoopdatum nog binnen de garantieperiode van 1 jaar? Dan heb je bij fabrieksfouten nog recht op een kosteloze reparatie. De snelste manier is om terug te gaan naar het verkooppunt, zij helpen je dan verder. Is jouw Hide & Stitches ouder dan 1 jaar? Dan kan de tas uiteraard nog steeds gemaakt worden. Neem contact op met jouw verkooppunt, zij weten alles over de mogelijkheden van reparatie en bijkomende kosten. Je mag ons ook een berichtje sturen, wij geven je graag tips. Zo kan jij binnen mum van tijd weer met plezier gebruik maken van jouw Hide & Stitches!
Mijn tas/ portemonnee is nat geworden, wat kan ik het beste doen?
Leer en vocht zijn niet de allerbeste maatjes, maar als je jouw Hide & Stitches daarna op de goede manier verzorgd, kan de schade meevallen. Ga niet aan de slag met een föhn of andere warmtebron. Op die manier droogt het leer te snel en daar wordt je tas niet mooier van. Laat de tas met rust, totdat de natte plek is opgedroogd. Als de tas na het drogen wat vlekjes achterlaat, kan je het leer verzorgen met een spray. Kies de juiste spray die past bij jouw leersoort. Daar lees je hier meer over.
Hoe kan ik mijn Hide & Stitches goed verzorgen?
Leder is een prachtig natuurproduct en is gebaat bij een goede verzorging. Leer kan veel hebben, maar reageert uiteraard op vocht, zonlicht en vuil. Daarom is het altijd verstandig om je tas voor gebruik te behandelen met een spray. Op deze pagina lees je alles over materiaalsoorten en de verzorging van jouw Hide & Stitches.
Trouwens: bij de meeste verkooppunten van Hide & Stitches kunnen ze je ook vakkundig helpen. Natuurlijk mag je ook altijd met ons contact opnemen.